dimecres, 4 de gener del 2012

Crochet impressionista


Avui us vull recomanar la visita a una exposició que hi ha al Caixaforum de Barcelona, concretament, la de la col·lecció de mestres francesos de la col·lecció Clark. Es tracta d'una selecció d'obres de grans pintors realistes com Corot, Millet, Rousseau, i impressionistes com Sisley, Pissarro, Manet, Monet, Degas i Renoir. A banda que l'exposició val molt la pena, us la recomano perquè hi podreu veure dos quadres que tenen com a tema el ganxet. El primer, el que teniu aquí dalt, es titula d'Noia fent ganxet' i és de Giovanni Boldini.
//
Hoy os quiero recomendar la visita a una exposició que hay en el Caixaforum de Barcelona. Concretamente, la de la los maestros franceses de la colección Clark. Se trata de una selección de obras de grandes pintores realistas como Corot, Millet o Rousseau, i de impresionistas como Sisley, Pissarro, Manet, Monet, Degas i Renoir. A parte de que la exposición vale la pena, os la recomiendo porque podreís ver dos cuadros que tienen como tema el ganchillo. El primero, el de aquí arriba, se titula "Muchacha haciendo ganchillo" y es de Giovanni Boldini.



Aquest altre, de Renoir, té una mica d'història, perquè resulta que és el primer quadre que va comprar el col·leccionista Sterling Clark després d'instal·lar-se a París el 1910. Quan va arribar a França, alguns dels grans noms de l'impressionisme encara seguien pintant, com és el cas de Renoir. Clark va comprar el quadre de 'La jove fent ganxet' atret per la sensualitat de la imatge femenina i l'ús del color. Aquest va ser el germen de la col·lecció que ara es pot veure, en part, a Barcelona.
//
Este otro, de Renoir, tiene un poco de historia, porqué resulta que es el primer cuadro que compró el coleccionista Sterling Clark después de instalarse en París el 1910. Cuando llegó a Francia algunos de los grandes nombres del impresionista todavía seguían pintado, como es el caso de Renoir. Clark compró el cuadro de 'La joven haciendo ganchillo' atraído por la sensualidad de la imagen femenina y el uso del color. Este fue el germen de la coleccion que ahora se puede ver, en parte, en Barcelona.


I tot buscant aquests quadres per fer el post, he trobat una altra obra impressionista que, encara que no forma part de la col·lecció Clark, si que té el ganxet com a protagonista. Es tracta d'aquesta pintura de Mary Cassat, titulada 'La lliçó de ganxet'. Preciós, oi?
//
Y buscando estos cuadros para el post, he encontrado otra obra impresionista que, aunque no forma parte de la colección Clark, si que tiene el crochet como protagonista. Se trata de esta pintura de Mary Cassat, titulada 'La lección de crochet'. Precioso, no?

Invocant la primavera / Invocando la primavera

Encara fa fred, però els dies es comencen a allargar i ja comencem a tenir ganes de sentir la primavera. Jo m'he adelantat i ja m'he...