dilluns, 23 d’abril del 2012

Sant Jordi


Feliç Diada de Sant Jordi!
Avui, com mana la tradició catalana, els carrers s'omplen de llibres i roses que regalem a les persones que més ens estimem. És una de les tradicions més maques del nostre país i per això, avui m'agradaria compartir-la amb tothom que visita aquest blog. Com que no us puc regalar un llibre o una rosa un per un, he decidit fer una edició especial del "flower friday" amb el patró d'aquesta rosa de ganxet. Espero que us agradi i que l'esperit de Sant Jordi us acompanyi allà on sigueu :)
//
Feliz dia de Sant Jordi!
Hoy, como manda la tradición en Catalunya, las calles se llenan de libros y roas que relagamos a las personas que más queremos. Es una de las tradiciones más bonitas de nuestro país y por eso, hoy me gustaría compartirla con todos los que visitais este blog. Como no os puedo regalar un libro o una rosa uno por uno, he decidido hacer una edición especial del "flower friday" con el patrón de esta rosa de crochet. Espero que os guste y que el espíritu de Sant Jordi os acompañe allí donde esteís :)


Aquí va el patró de la Rosa de Sant Jordi:


Cad: punto cadeneta
Pr: punto raso
Pa: punto alto
Pad: punto alto doble

Empezamos con 19 cadenetas más 4 cad que contaran como el primer pad. En la 5 cad desde el ganchillo, tejemos 4 pad. Tejemos una cad., saltamos un punto y en el siguiente tejemos 5 pad. Así hasta el final de la vuelta (salen 10 grupos de 5 pad). 

La siguiente vuelta empieza con tres cad. A continuación, tejemos un pa en cada uno de los siguientes 4 pad de la vuelta anterior. Tejemos 3 cad y las unimos con pr a la cad de la vuelta anterior. Seguimos con tres cad y un pa en cada uno de los siguientes 4 pad de la vuelta anterior. Repetimos hasta el final. 
Para montar la rosa, enrollamos la tira dándole la forma a la rosa, y enganchamos por el centro con unos repuntes de la misma lana roja, siempre vigilando que no quede suelta ninguna de las capas de pétalos, porque sinó la flor se desmontaría. 

9 comentaris:

sonietaSun ha dit...

Feliç St. Jordi!!!

Aurora ha dit...

Bona diada!!!! ha quedat molt bonica, aquest any jo les he fet de feltre, passat si tens temps, han quedat molt xules. Petons

LA INSURRECTA ha dit...

Gracias y Feliz Día, es realmente un festejo muy bello y tuve oportunidad de compartirlo en dos oportunidades y fue una esperiencia muy agradable.

sfer ha dit...

Doncs mira, avui que no és divendres m'he animat a fer la meva primera flower friday! Demà amb una mica més de llum t'envio una foto :-)

Gràcies, com sempre, per compartir patrons!

sfer ha dit...

Bon dia!
Mira com ha quedat, la meva rosa!

http://molacoser.blogspot.com.es/2012/04/no-sant-jordi.html

De nou, gràcies per les instruccions! :-)

The Magic's World ha dit...

Feliç Sant Jordi guapisima!!! Espero que haguis disfrutat moltisim de la diada :)
Un miauuuuuupetonet!

Ari Togores ha dit...

Moltes gracies a totes pels comentaris i per enviarme les vostres roses! Les publicaré en un post proper! petons!!!!!!!!!!!

Embolic de Fils ha dit...

Molt xula! És un bon patró, la veritat.

Ideal per lluir-la, tan si és SantJordi com si no.

sonietaSun ha dit...

ui!!! no t'he enviat la meva!!!

es molt facil i ràpida de fer, ja en porto 5, una a la solapa i tot!!

Invocant la primavera / Invocando la primavera

Encara fa fred, però els dies es comencen a allargar i ja comencem a tenir ganes de sentir la primavera. Jo m'he adelantat i ja m'he...